Οι πιο πρόσφατες «βολές» στην αναμέτρηση ανάμεσα στους δύο «τιτάνες» των Η/Υ.

Δυναμικά συνεχίζουν η Google και η Microsoft την αναμέτρησή τους για την επικράτηση στην αγορά, με κινήσεις οι οποίες δείχνουν ότι και οι δύο εταιρείες είναι πρόθυμες να φτάσουν μακριά για να διασφαλίσουν τη νίκη.

Όπως ανακοινώθηκε από τη Microsoft τη Δευτέρα, η σουΐτα εφαρμογών γραφείου Office 2010 θα ενσωματώνει δυνατότητες online συνεργασίας, σε μία «βολή» εναντίον της αντίστοιχης, online σουΐτας της Google.

Οι νέες αυτές δυνατότητες θα επιτρέπουν σε χρήστες από διαφορετικούς υπολογιστές να έχουν πρόσβαση σε κοινά αρχεία, κάτι που θα επιτρέπει συνεργασία σε πραγματικό χρόνο.

Για αυτό το σκοπό θα χρησιμοποιούνται «ελαφρές», εκδόσεις των κλασικών προγραμμάτων του Office (Word, PowerPoint, Excel, OneNote), μέσω των οποίων θα αποκτάται πρόσβαση σε αρχεία από οπουδήποτε.

Η τελευταία έκδοση του Office (2007) επιτρέπει online συνεργασία, αλλά όχι σε πραγματικό χρόνο.

«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι όταν μεταφέρουμε τις εφαρμογές μας online αυτό θα γίνει με τρόπο που θα ενθουσιάσει τους πελάτες μας και δε θα είναι σε βάρος της ποιότητας», είπε ο Κρις Μπράιαντ, υπεύθυνος του τμήματος ανάπτυξης του νέου Office.

«Ανεβάζουμε τον πήχυ, όσον αφορά το τι περιμένει κανείς από εφαρμογές οι οποίες βασίζονται στο Ίντερνετ και πώς αυτές επηρεάζουν τις εφαρμογές οι οποίες χρησιμοποιούνται στο γραφείο» συμπλήρωσε σχετικά.

Η ενέργεια αυτή έρχεται ως «απάντηση» στο Google Apps της «άλλης πλευράς», το οποίο είναι τμήμα μίας γενικότερης τάσης που επικρατεί στο Ίντερνετ, σχετικά με τη διάθεση εφαρμογών που «παραδοσιακά» έπρεπε να εγκατασταθούν σε υπολογιστές, πλέον online. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, εκτιμάται ότι θα απευθυνθεί περισσότερο σε μικρές επιχειρήσεις, ή αγοραστές που επιθυμούν μια πιο οικονομική λύση, καθώς, στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού, η Microsoft είναι πολύ καλά «οχυρωμένη» ως η «σοβαρή, επαγγελματική επιλογή» σε τέτοια θέματα.

«H Microsoft δεν θα το είχε κάνει αν δεν έπρεπε να δώσει “απάντηση” στη Google» είπε ο αναλυτής Ματ Ρόσοφ. «(η Microsoft) δεν θα έκανε ποτέ τέτοιες κινήσεις αν δεν είχε τεθεί αυτό το θέμα» συμπλήρωσε.

Βεβαίως, σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα πλήρους «ξεσηκώματος» του Office από την κλασική του θέση στον…σκληρό δίσκο, για να μετακινηθεί στο Ίντερνετ. Αν και θα υπάρχει η δυνατότητα χρήσης του μόνο online, οι δυνατότητες θα είναι σαφώς πιο περιορισμένες από ότι αν χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με το «συμβατικά» εγκατεστημένο τμήμα της σουΐτας. Συνολικά, θα κυκλοφορήσουν πέντε εκδόσεις του Office 2010, σε τιμές οι οποίες δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.

Πρόκειται απλά για την τελευταία εξέλιξη στις «εχθροπραξίες» ανάμεσα στην Google και τη Microsoft, οι οποίες ξεκίνησαν «ανοικτό πόλεμο» ύστερα από κινήσεις μέσω των οποίων η καθεμία εισήλθε στα «χωράφια» της άλλης: ο λόγος για την μηχανή αναζήτησης Bing που ανακοίνωσε η Microsoft, εκδηλώνοντας έτσι την πρόθεσή της να αμφισβητήσει τα πρωτεία της Google, και για το open source λειτουργικό σύστημα Chrome OS που αναπτύσσει η Google, φιλοδοξώντας να γκρεμίσει την πρωτοκαθεδρία της Microsoft στο χώρο των λειτουργικών. Αν και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί «αγώνα μέχρι θανάτου» ανάμεσα στις δύο εταιρείες, αναμφισβήτητα είναι μία μάχη η οποία θα αναδείξει την εταιρεία- «Βασίλισσα της Τεχνολογίας». Οι τελικοί κερδισμένοι θα είναι σίγουρα οι χρήστες.

www.kathimerini.grμε πληροφορίες από Wired, AFP