Αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του κινητήρα, αφού χωρίς τα μπουζί δεν λειτουργεί. Δείτε παρακάτω πως μπορείτε να τα αλλάξετε μόνοι σας και κερδίστε χρήματα.
Ο όρος “ρετάρισμα” που χρησιμοποιούν οι μηχανικοί σημαίνει πως κάποιος ή κάποιοι από τους κυλίνδρους δε λειτουργεί κανονικά, αφού το μπουζί δε δίνει σπινθήρα για να γίνει η καύση. Οι λόγοι για κάτι τέτοιο είναι διάφοροι, αλλά το πιο πιθανό είναι πως το μπουζί βρέχεται από το λιπαντικό. Αυτό συμβαίνει όταν το αυτοκίνητο καίει λάδια και παρουσιάζεται δυσλειτουργία στην καύση. Πριν φτάσετε στον ειδικό, δοκιμάστε να καθαρίσετε ή και να αλλάξετε τα μπουζί. Αν το κάνετε και το πρόβλημα συνεχίσει, τότε πρέπει να απευθυνθείτε σε συνεργείο για να αλλάξετε τις τσιμούχες ή να κάνετε κανονικό ρεκτιφιέ, καθώς η λανθασμένη λίπανση θα φθείρει τα πιστόνια αλλά και το καπάκι του κινητήρα. Ας δούμε πως μπορείτε μόνοι σας να καθαρίσετε-αλλάξετε τα μπουζί.

Βήμα 1ο
Τραβήξτε τα καλώδια (πίπες) των μπουζί που βρίσκονται είτε πάνω είτε κάπου στο πλαϊνό μέρος του κινητήρα. Αυτά παρέχουν το απαραίτητο ρεύμα και πρέπει να τα βγάλετε για να έχετε πρόσβαση στα μπουζί.

Βήμα 2ο 
Χρησιμοποιείστε το λεγόμενο μπουζόκλειδο για να ξεβιδώσετε τα μπουζί. Έχουν αρκετές στροφές και πιθανόν να είναι λίγο «βυθισμένα» στον κινητήρα.


Βήμα 3ο 
Αφού το βγάλετε, δείτε αν η ακίδα στην άκρη του υπάρχει και αν είναι πολύ λερωμένη με λιπαντικό. Σε κάθε περίπτωση καθαρίστε και τις δύο άκρες με ένα στεγνό πανί, αφαιρώντας κάθε είδος υγρασίας από πάνω του.

Βήμα 4ο
Τοποθετήστε το πάλι πίσω και βιδώστε το προσεκτικά. Βάλτε στη θέση του το καλώδιο. Κάντε το ίδιο και με τα άλλα μπουζί. Έτσι θα μπορείτε να κινήσετε το αυτοκίνητό σας, μέχρι να το αναλάβει ειδικός.

Πηγή : autotriti.gr