Στα κοινωνικά δίκτυα επενδύουν τα e-shops


Τα διαδικτυακά καταστήματα αλλάζουν την παραδοσιακή προσέγγιση προς τους καταναλωτές χρησιμοποιώντας φθηνότερες λύσεις όπως οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και τα e-mail, στην προσπάθεια τους να διατηρήσουν την πελατειακή τους βάση, σύμφωνα με έρευνα της αγοράς που δημοσιεύτηκε πρόσφατα.
Η έρευνα αναφέρει την πεποίθηση των εμπόρων ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να ανταπεξέλθει καλύτερα στην οικονομική κρίση σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα και τις αγορές μέσω καταλόγου. Η μελέτη της Forrester Research περιελάμβανε μελέτη 117 διαδικτυακά καταστήματα.
Οι εταιρείες ανέφεραν μεταξύ άλλων ότι οι παραδοσιακές στρατηγικές μάρκετινγκ, όπως η πληρωμή μηχανών αναζήτησης για ευνοϊκή προβολή στις σελίδες αποτελεσμάτων, αποδεικνύονται ιδιαίτερα ακριβές. «Τα ηλεκτρονικά καταστήματα επιδιώκουν τη μεγαλύτερη δυνατή αποτελεσματικότητα και την καλύτερη σχέση τιμής-απόδοσης για τις επενδύσεις τους» αναφέρει η μελέτη.
Η ανάπτυξη στρατηγικών μάρκετινγκ που να περιλαμβάνουν τα λεγόμενα κοινωνικά media, απαιτεί κάποια επένδυση σε προσωπικό, ωστόσο, αναφέρει η έρευνα, οι έμποροι αναγνωρίζουν τα οφέλη από τέτοιες πρακτικές, με σημαντικά χαμηλό κόστος. Παράλληλα, αυξανόμενος αριθμός καταστημάτων και κατασκευαστών, ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να δημοσιεύουν σε blog τις εμπειρίες τους με τα προϊόντα τους. «Είναι κάτι σαν πρεσβευτές», εξηγεί στέλεχος της Forrester. «Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να είναι ένα φωτεινό σημείο της οικονομίας».
Παρά το ότι η μέση κατανάλωση έχει παρουσιάσει κάποια μείωση, οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στο Ίντερνετ για τις αγοραστικές τους ανάγκες, εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές και πολλά άλλα πλεονεκτήματα του μέσου. Η Forrester προέβλεψε τον Ιανουάριο ότι οι online πωλήσεις στις ΗΠΑ για το 2009 θα σημειώσουν αύξηση 11% στα 156,1 δισεκατομμύρια δολάρια. Για το 2010, προβλέπεται αύξηση 13%, ενώ για το 2011 και το 2012 η εταιρεία προβλέπει ρυθμούς ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου της τάξης του 10% και 9% αντίστοιχα.
Περίπου 30% των καταστημάτων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι σκοπεύουν να μειώσουν τις δαπάνες τους στο διαδικτυακό κομμάτι επιχειρήσεών τους, ενώ 24% δήλωσε ότι σκοπεύει να ενισχύσει οικονομικά τη διαδικτυακή του δραστηριότητα.
Τα διαδικτυακά καταστήματα ανέφεραν ότι στηρίζονται στην ηλεκτρονική αλληλογραφία ως βασικό εργαλείο μάρκετινγκ, σε ποσοστό 90%. Όπως όμως επισημαίνει η έρευνα, οι έμποροι χρησιμοποιούν με όλο και πιο αποτελεσματικούς τρόπους την ηλεκτρονική αλληλογραφία, κυρίως για να ενημερώσουν την υπάρχουσα πελατειακή τους βάση, με στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, που στηρίζονται στις καταγεγραμμένες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών.
Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι οι εταιρείες που παρουσιάζουν ανάπτυξη είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν τα κοινωνικά media και τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης ως εργαλεία μάρκετινγκ. Μάλιστα, από τις 20 εταιρείες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, δώδεκα από αυτές ανέφεραν ότι σκόπευαν να επενδύσουν περαιτέρω στη συγκεκριμένη πρακτική.
Τέλος, μεταξύ των καταστημάτων που θα μειώσουν τη δαπάνη των online δραστηριοτήτων τους για αυτό το χρόνο, μόνο 24% σκοπεύει να σταματήσει την προβολή στα κοινωνικά media, φανερώνοντας τη διάθεση των επιχειρήσεων να πειραματιστούν και να δοκιμάσουν αυτό το νέο τρόπο προβολής και προώθησης των προϊόντων τους.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες Associated Press

post by www.hellinika.gr