Δίαιτα από άλλη οπτική γωνία! Από: http://www.otenet.gr

Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of American Medical Association, ήρθε ο καιρός να επαναπροσδιορίσουμε τη σημασία της θερμίδας στη διατροφή μας. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι δίαιτες που μειώνουν την απότομη αύξηση των σακχάρων στο αίμα μετά τα γεύματα – είτε έχοντας χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, είτε χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες – είναι ίσως προτιμότερες από αυτές που είναι χαμηλές σε λιπαρά για όσους προσπαθούν να επιτύχουν απώλεια βάρους με διάρκεια. Επιπλέον οι δίαιτες με τροφές που έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη έχουν αντίστοιχα οφέλη στο μεταβολισμό με αυτές που περιλαμβάνουν τροφές με ελάχιστους υδατάνθρακες, χωρίς όμως να υπάρχουν οι επιπτώσεις υγείας (άγχος, αλλεργίες) που έχουν οι τελευταίες.

Η ανάκτηση του αρχικού βάρους αποδίδεται συχνά στην πτώση της επιθυμίας και της αποφασιστικότητας για δίαιτα ή γυμναστική. Ωστόσο, εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει η βιολογία. Μετά την απώλεια βάρους, ο ρυθμός με τον οποίο καίνε θερμίδες οι άνθρωποι μειώνεται, κι αυτό αντικατοπτρίζεται στο χαμηλό μεταβολισμό. Μικρότερη καύση ενέργειας σημαίνει μεγαλύτερη δυσκολία συντήρησης της νέας σιλουέτας κι αυτό εξηγεί γιατί πολλές ξαναπαίρνουν γρήγορα κιλά. Γι’ αυτό η νέα προσέγγιση δίνει περισσότερη έμφαση σε τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και όχι σε άλλες παραδοσιακές μεθόδους. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι θερμίδες που παίρνετε δεν σημαίνουν το ίδιο για τον οργανισμό. Υπάρχουν μερικές που τον επιβαρύνουν περισσότερο. Αντί λοιπόν για χαμηλά λιπαρά, δοκιμάστε μία δίαιτα με μη επεξεργασμένες τροφές, σπόρους, ξηρούς καρπούς, πράσινα λαχανικά, υγιεινά λιπαρά και φρούτα.

Επιμέλεια: Ελένη Σενδόνα